اعمال قانون۱۴۷۸دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد|۵۳نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (یکم خرداد ماه ۱۴۰۳) کندی حرکت در میدان جمهوری به سمت میدان جهاد در مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) آیا مدارس قم فردا سه شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کارنامه زیست‌محیطی شهید سید ابراهیم رئیسی چند توصیه مهم برای خواب آرام شبانه هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) از بایدها و نبایدهای زالودرمانی چه می‎‌دانید؟ نرخ باروری و موالید در کشور روند کاهشی دارد مویز برای چه کسانی می تواند مضر باشد؟ | خواص و مضرات مویز را بشناسید چطور از خشکی چشم جلوگیری کنیم؟ رژیم غذایی کتوژنیک استرس را کاهش می‌دهد اهدای اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی در غرب خراسان امتحانات دانش آموزان تا پایان هفته لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرونشست خودرو خاور در خیابان بابانظر مشهد+ تصویر (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)‌ چرا خانواده‌ها با اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی مخالفت می‌کنند؟ سوءاستفاده از پروفایل افراد چه مجازاتی دارد؟ علت علمی بارش‌های شدید بهار امسال در مشهد و کشور چه بود؟ بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

طرز تهیه ساده کاپ کیک شکلاتی با آب‌جوش + عکس

  • کد خبر: ۲۱۵۸۰۵
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
طرز تهیه ساده کاپ کیک شکلاتی با آب‌جوش + عکس
کاپ کیک شکلاتی کیکی لذیذ است که می‌توانید آن را برای عید نوروز، ولنتاین، تولد و انواع دورهمی‌ها با دستور پختی ساده درست کنید.

شهرآرانیوز - کاپ کیک شکلاتی، برای دوستداران شکلات بسیار لذیذ خواهد بود. دستور زیر، دستوری به‌صرفه و آسان برای پخت کاپ کیک شکلاتی برای نوروز، دورهمی‌ها، تولد و یا حتی برای شروع کسب‌وکار شیرینی‌پزی است.

مواد موردنیاز برای تهیه کاپ کیک شکلاتی

تخم مرغ: ۴ عدد

شکر:یک پیمانه

وانیل: نصف قاشق چای‌خوری

آبجوش: ۴/۳ پیمانه

روغن: ۲/۱ پیمانه

آرد: ۲ پیمانه

بکینگ پودر:۱ قاشق چای‌خوری

نمک میوه: نصف قاشق چای‌خوری

پودرکاکائو: ۳ قاشق غذاخوری

مرحله ۱:

ابتدا تخم مرغ و شکر و وانیل را با همزن برقی هم میزنیم تا کش‌دار و کرمی رنگ شوند.

تخم مرغ و شکر همزده

مرحله ۲:

آب‌جوش را به مواد اضافه می‌کنیم (دقت کنید آب داغ باشد نه ولرم) و با همزن دستی به‌سرعت و به مدت ۱۵ ثانیه هم می‌زنیم سپس روغن را اضافه می‌کنیم و ۱۵ ثانیه دیگر با هم‌زن دستی هم می‌زنیم.

مرحله ۳:

بعد از سه بار الک آرد با بکینگ پودر و نمک میوه و پودر کاکائو، آن‌ها را به مواد اضافه می‌کنیم و با همزن دستی یا لیسک به صورت دورانی هم می‌زنیم.

طرزپخت کاپ کیک

مرحله ۴:

داخل قالب مافین، کاغذ‌های مافین را می‌چینیم و مواد را به آرامی (می‌توانید از قاشق کمک بگیرید) داخل کاغذ‌ها تا دو-سوم آن اضافه می‌کنیم. می‌توانید در این مرحله اگر مایل بودید مغز شکلاتی درون کاپ کیک اضافه کنید؛ برای این‌کار باید یک قاشق از مواد را در قالب بریزیم سپس تکه‌ای شکلات را روی مواد بگذاریم و بعد بقیه‌ی مواد را روی آن بریزیم.

کاپ کیک ولنتاین

در ادامه قالب‌ها را داخل فر از پیش گرم‌شده به مدت ۵ دقیقه و با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد قرار می‌دهیم (ممکن است زمان پخت براساس فر شما فرق کند). برای تست پخت خلال دندان را وارد کیک کنید و اگر مواد کیک به خلال دندان نچسبید، یعنی کیک پخته است.

برای تزئین روی کاپ کیک می‌توانید شکلات سکه‌ای را به صورت بنماری، آب کنید و درون قیف بریزید. سپس روی کاپ‌ها را دلخواه تزئین کنید. همچنین از گاناش، خامه و انواع کِرِم‌ها مانند کرمفیل می‌توانید برای کاور و دیزاین کاپ کیک خود استفاده کنید.

نکات پخت کاپ کیک

- هنگام اضافه‌کردن آب‌جوش، حتما به‌سرعت با هم‌زن دستی هم بزنید تا تخم‌مرغ‌ها نبندند.

- هنگامی که مواد را داخل قالب ریختید، قالب را کمی به سطح بکوبید تا حباب‌های بین مواد خارج شوند.

- نمک میوه باعث پُف بیشتر و بافت بهتر کاپ‌کیک شکلاتی می‌شود و اگر می‌خواهید آن را حذف کنید باید بکینگ پودر را نصف قاشق چای‌خوری بیشتر بزنید.

- اگر خواستید کاپ کیک خود را مغزدار درست کنید از شکلات تخته‌ای استفاده کنید تا کاپ کیک لذیذتری داشته باشید.

- به‌ازای هر تخم‌مرغ، ۱۰ عدد کاپ کیک شکلاتی در کاغذ کاپ کیک مدل هواپیمایی سایز (۱) می‌توان پخت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->